ترفندکده من

ترفد های اینترنتی و کامپیوتری و گوشی های هوشمند

ترفندکده من

ترفد های اینترنتی و کامپیوتری و گوشی های هوشمند

ترفندکده من
نویسندگان

نحوه فعال سازی firefox hello در فایرفاکس

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶ ب.ظ

موزیلا در نسخه 34 مرورگر محبوب فایرفاکس قابلیت چت صوتی و تصویری به نام Firefox Hello برای کاربران خود رونمایی کرده که در این مطلب به نحوه فعال سازی آن خواهیم پرداخت. این ابزار بدون نیاز به هرگونه ثبت نام و حساب ایمیل که در موارد مشابه یک پیش نیاز به حساب می آید ارتباط بین کاربران را تنها از طریق یک مرورگرامکان پذیر می سازد. این قابلیت با استفاده از تکنولوژی موسوم به webrtc ایجاد شده که امکان برقراری ارتباط از طریق فقط یک مرورگر به وجود آورده است. یکی دیگر از مزایای این امکان، قابلیت استفاده در مرورگرهایی غیر از فایرفاکس می باشد. یعنی اگر دوست شما مثلا از اپرا استفاده می کند مشکلی جهت برقراری ارتباط وجود ندارد و کافیست لینک دریافتی از firefox hello را برای وی ارسال کنید.برای شروع استفاده از این امکان ابتدا باید آیکن firefox hello را در تولبار یا منو تنظیمات قرار دهید.

به این منظور بر روی دکمه نحوه فعال سازی firefox hello در فایرفاکس کلیک کنید.

از منوی باز شده بر روی نحوه فعال سازی firefox hello در فایرفاکس کلیک کنید.

در اینجا آیکن موردنظر که در تصویر مشخص شده را را ماوس گرفته و در تولبار یا در منو تنظیمات قرار دهید. همچنین می توانید برر وی آن راست کلیک کرده و یکی از گزینه های محل قرار گیری آن را انتخاب نمایید.

نحوه فعال سازی firefox hello در فایرفاکس
بر روی دکمه Exit customize کلیک کنید. حالا روی آیکن کلیک کنید تا پنجره کوچکی باز شود. مانند تصویر زیر دو دکمه در این پنجره وجود دارد. یکی برای کپی آسان لینک و دیگری برای ارسال لینک از طریق ایمیل خود برای دوستان می باشد.

نحوه فعال سازی firefox hello در فایرفاکس

لینک موجود در کادر را در آدرس بار مرورگر وارد کنید. در صورتی که صفحه ای باز نشد کلید F5 را در صفحه کلید بفشارید. حالا باید صفحه firefox hello برای شما باز شود. برای شروع بر روی دکمه start کلیک کنید. این قسمت بطور پیشفرض بر روی چت تصویری است که برای تغییر به چت صوتی باید روی فلش کوچکی که در کنار دکمه start قرار دارد کلیک کرده و گزینه voice conversation را انتخاب کنید. سپس در گوشه آدرس بار باید تایید کنید که میکروفن یا وبکم شما به اشتراک گذاشته شود.

در حال حاضر ممکن است مشکلات و معایبی در پروژه firefox hello به چشم بیاید اما فراموش نکنیم که این برنامه هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و تازه نسخه بتای آن در فایرفاکس قرار گرفته است. با مزیتی که نسبت به سایر ابزارهای موجود برای چت وجود دارد انتظار می رود در آینده به یکی از برنامه های محبوب چت در بین کاربران تبدیل شود. مخصوصا که دیگر خبری از دردسرهای ثبت نام وایمیل و غیره وجود ندارد!

  • m2000zzz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی