ترفندکده من

ترفد های اینترنتی و کامپیوتری و گوشی های هوشمند

ترفندکده من

ترفد های اینترنتی و کامپیوتری و گوشی های هوشمند

ترفندکده من
نویسندگان

سیر تا پیاز آموزش ها و ترفندهای وایبر (Viber)

پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۵۱ ب.ظ

سیر تا پیاز آموزها و ترفندهای وایبر (Viber)در این آموزش قصد داریم که کلیه تنظیمات وایبر به همراه پر کاربرد ترین ترفندها را به شما آموزش دهیم و اگر شما هم ترفندی دارید که در این آموزش موجود نبود با کمال میل به اسم خودتون در این پست استفاده می کنیم  و اگر سوالی نیز دارید با کمال میل آماده پاسخگویی به آن هستیم . 

ابتدا به قسمت settings : تنظیماتوارد شوید .

Privacy : حریم خصوصی

Share 'online' status : اشتراک وضعت آنلاین

با فعال کردن این قسمت ، سایر کاربران می توانند وضعیت آنلاین و یا آفلاین بودن شما را مشاهده کنند که اگر غیر فعال باشد کاربران دیگر متوجه نمیشوند که شما آنلاین هستید یا آفلاین.

به یاد داشته باشید که این تنظیمات را در طول 24 ساعت یکبار می توانید انجام دهید.

 

Send 'seen' status : ارسال وضعیت "مشاهده شده"

اگر این گزینه را فعال کنید زمانی که کاربران پیامهی شما را مشاهده کنند مقابل پیامها مشخص می کند که پیام خوانده شده است و در مقابل اگر شما هم پیام کسی را بخوانید برای او هم مشخص می شود که شما پیام را در چه زمانی خوانده اید.

 

Block List : فهرست مسدودشده

در این قسمت می توانید کاربرانی را که در لیست سیاه قرار داده اید مدیریت کنید .

 

Collect analytics data: جمع آوری داده های تحلیلی

در این قسمت برنامه اطلاعاتی را از دستگاه شما شامل میزان فضای خالی و غیره برای وایبر ارسال می کند تا آنها را در طراحی بهتر در آینده کمک کند.

 

Facebook connect: ارتباط با فیس بوک

این قسمت شما را در سریعتر به اشتراک گذاشتن مطالب وایبر در اکانت فیسبوک خود بر عکس کمک خواهد کرد. بدیهی ایست که برای استفاده از این امکان ، حتما باید عضو فیسبوک باشید.

 

Twitter connect: ارتباط با توییتر

این قسمت شما را در سریعتر به اشتراک گذاشتن مطالب وایبر در اکانت توییتر خود بر عکس کمک خواهد کرد. بدیهی ایست که برای استفاده از این امکان ، حتما باید عضو توییتر باشید.

Privacy policy: سیاست حفظ حریم خصوصی

خواندن مطالبی در مورد قوانین وایبر در مورد حریم خصوصی

 

 

Deactivate account: غیر فعال سازی حساب

برای پاک کردن کامل اکانت وایبر خود می توانید از این قسمت استفاده نمائید

 

Notifications : اعلانها

 Show message preview: نمایش پیش نمایش پیام

پیش نمایشی از پیام ارسالی برای شما را نمایش می دهد و اگر میخواهید پیامی که برای شما در وایبر ارسال می شود مشاهده نشود این قسمت را غیر فعال کنید.

 

Contact joined Viber : مخاطب به وایبر پیوست

اگر از لیست مخاطبین شما کسی به عضویت وایبر در آید با پیامی وایبر شما را مطلع خواهد ساخت و وی را می توانید به لیست مخاطبین وایبر خود بیافزائید.

 

New message popup : پنجره بازشوی پیام جدید

پیامهای جدید دریافتی داخل پنجره جدید به شما نمایش داده خواهد شد.

 

 

Light screen for messages: صفحه راست برای پیامها

با فعال کردن این قسمت هرگاه پیام جدیدی در وایبر برای شما ارسال شود ، صفحه دستگاه شما روشن خواهد شد و شما مطلع می شوید.

 

Unlock for popup : بازگشایی برای پنجره بازشو

با فعال کردن این قسمت اگر پیام جدیدی دریافت کنید دستگاه شما از حالت قفل خارج خواهدشد و این قسمت زمانی قابل تنظیم است که شما در قسمتهای قبلی قابلیت نمایش پیامها در پنجره جدید را فعال کرده باشید.

Outgoing messages sounds: صدای پیامهای خروجی

اگر این قسمت فعال باشد زمانی که پیام ارسالی شما به دست گیرنده برسد صدایی از وایبر خواهید شنید و در صورت غیر فعال بودن صدایی نخواهید شنید.

: Use system sounds استفاده از صداهای سیستم

با فعال کردن این قسمت ، تنظیمات صدایی که شما برای تلفن خود در نظر گرفته اید برای وایبر هم لحاظ خواهد شد یعنی صدای پیامها و تماسهای تلفن با وایبر یکی خواهد شد.

 

Call ringtone : زنگ تماس

برعکس گزینه بالا می باشد و صدای وایبر را برای تماسها و پیامهای دریافتی گوشی اندرویدی شما در نظر می گیرد.

 

Notification sound: صدای اعلان

هنگام دریافت پیام جدید صدایی شنیده خواهد شد.

 

Vibrate when ringing: لرزش در زمان زنگ

حالت ویبره را د رهنگام دریافت تماس ورودی فعال می کند.

 

: Calls and messages تماس ها و پیام ها

Viber-In calls: تماس های viber-in

فعال کردن این قسمت به وایبر اجازه می دهد تا در هنگام برقراری تماس درون شبکه در صورت امکان ، وایبر کیفیت مکالمه را بالا ببرد که این قضیه منوط به داشتن ارتباط اینترنتی می باشد.

 

Email message history : ایمیل کردن سابقه پیام

این قابلیت به شما این اجازه را می دهد تا سابقه مکاتبات خود را به عنوان فایل بک آپ در ایمیلی که به برنامه معرفی کرده اید داشته باشید.

 

Clear message history: پاک کردن سابقه پیام

تمام پیامهای دریافتی و ارسالی را حذف خواهد کرد و باید توجه داشته باشید که این عملیت قابل بازگشت نخواهد بود.

 

Video calls: تماس های ویدیویی

 

Press enter to send: فشردن دکمه enter برای ارسال پیام

ارسال پیام با فشردن دکمه enter امکان پذیر میشود

 

Media: چند رسانه ای

Auto download photos on 3G : دانلود خود کار تصاویر در 3G

با فعال کردن این گزینه تمام عکسها ی دریافتی به صورت خودکار در زمان اتصال به 3g دانلود خواهند شد ، قابلیتی که پیش از این تنها در واتزآپ وجود داشت.

 

Auto download videos on 3G : دانلود خودکار ویدیو در 3G

با فعال کردن این گزینه تمام فیلمهای دریافتی به صورت خودکار در زمان اتصال به 3g دانلود خواهند شد ، قابلیتی که پیش از این تنها در واتزآپ وجود داشت.

 

Delete old voice messages: حذف پیامهای صوتی قدیمی

با تنظیم کردن این قسمت پیامهای صوتی دریافتی شما به ترتیب قدیمی ترینها حذف خواهند شد و ملاک تشخیص برنامه هم مقدار 150 مگابایت می باشد یعنی اگر حافظه وایبر شما بیش از 150 مگابایت شود پیامهای قدیمی حذف خواهند شد و قابل بازگشت هم نیستند.

 

Delete voice messages : حذف پیامهای صوتی

این قسمت تمام پیامهای صوتی دریافتی و ارسالی را حذف خواهد کردو قابل بازگشت هم نخواهد بود.

 

Chat background : تصویر زمینه چت

Change default background: تغییر عکس زمینه

با استفاده از این قسمت می توانید تصویر زمینه پیش فرض تمام کانتکتهای خود را به دلخواه تغییر دهید که این تصویر می تواند گرفتن عکس جدید و یا استفاده از گالری دستگاه و یا استفاده از تصاویر موجود در وایبر باشد.

 

: general عمومی

Display viber in English : نمایش وایبر به انگلیسی

تغییر زبان وایبر به انگلیسی .

 

Sync contacts : هماهنگ سازی تماسها

هماهنگ سازی تماسها و مخاطبین این دستگاه با سایر وسیله هایی که اکانت های شما در آنها قرار دارند.

 

Show Viber status icon: نمایش نماد وضعیت وایبر

فعال بودن این قسمت باعث می شود تا آیکون وایبر بالای گوشی نمایان شود و همیشه از وضعیت وایبر مطلع خواهید بود.

 

Show all contacts: نمایش تمامی مخاطبان

با فعال کردن این گزینه تمامی مخاطبان در لیست مخاطبان وایبر نمایان خواهند شد و آنهایی که دارای نرم افزار وایبر هستند با آیکونی مجزا خواهد گشت.

 

Wi-Fi sleep policy: خطی مشی خاموشی Wi-Fi

این قسمت به شما این اجازه را می دهد که به وایبر بگویید هر شبکه وای فای موجودی که بود و ارتباط اینترنتی برقرار گشت ، وایبر را هم متصل کن و یااینکه فقط از وای فای دستگاههای خواصی استفاده کن.

 

Restore Viber defaults : بازیابی تنظیمات پیش فرض وایبر

Restore Viber defaults : بازیابی تنظیمات پیش فرض وایبر

با استفاده از این امکان تنظیمات وایبر به حالت اولیه بازخواهد گشت.

 

و اما ترفندهای نایاب :

1- آیا برای شما هم پیش آمده که گاهی اوقات دوستتان پشت سر هم برایتان پیام ارسال می کند؟ و وایبر برای هر کدام یک آلارم میدهد. وایبر به طور پیش فرض، هر پیامی که دوستانتان به شما ارسال میکنند را روی صفحه نگهداری می کند، حتی اگر آن شخص پشت سر هم برایتان پیام ارسال کند. خب طبیعتا ممکن است این امر شما را اذیت کند. . شما می توانید کاری کنید که یک شخص هر چی پیام ارسال می کند برای شما یک پیام نشان داده شود . برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

به لیست مخاطبین وایبرتان بروید. روی اسم کسی که مزاحمتان است و پیام زیاد میدهد کلیک کنید تا صفحه چتش باز شود. حال صفحه را به چپ بکشید (انگشتتان را روی صفحه بگذارید و به چپ بکشید) . حال روی smart notifications کلیک کنید تا تیک زده شود و تنظیمات ذخیره شود!

 

2- سرعت بخشیدن به چت هنگام چت با چند نفر
شما هم هنگام چت کردن با چند نفر ، همش دکمه back را زده و به صفحه اصلی می روید و پیام جدیدتان را چک میکنید؟  خب ما راه سریع تری به شما به می گوییم  فرض کنید الان در صفحه ی چت هستید و با دوستتان چت میکنید. برای دسترسی به دیگر مخاطبان لازم نیست دکمه برگشت را بزنید. فقط انگشتتان را روی صفحه به سمت راست بکشید.

در اینجا می توانید تمام کسایی که به شما پیام داده اند را به ترتیب مشاهده کنید و برای چت با هر کدام روی اسم آن کلیک کنید.

 

3- ترفند دریافت تصاویر پروفایل دوستانتان بدون نیاز به نرم افزار جانبی

همیشه تصویر حساب کاربری دوستان خود را در صفحه وایبر آنها مشاهده می کنید و گاهأ تمایل به ذخیره آن ها دارید(دقت نمایید مطابق با سیاست کاربری نرم افزار وایبر قرار دادن تصاویر پروفایل به منزله اجازه مشاهده آن به دیگران است پس در قرار دادن تصاویر پروفایل خود دقت نمایید).برای اینکار نیاز به هیچ عملکرد خاص و یا نرم افزار اختصاصی ندارید و تنها با یک ترفند مخفی وایبر می توانید تصاویر پروفایل دوستان خود را در گالری خود ذخیره داشته باشید.برای اینکار به ترفند مخفی زیر توجه کنید:

نرم افزار QuickPic را از مارکت اندروید ایرانی کافه بازار دریافت نمایید پس از نصب وارد نرم افزار QuickPic شده و دکمه منو دستگاه را بفشارید(لمس کنید) > گزینه Show hidden را انتخاب نمایید

 ‌

اکنون در میان آلبوم های جدید پوشه مخفی User photos را مشاهده خواهید کرد.در این پوشه مخفی تمامی تصاویر پروفایل دوستان شما(اشخاصی که شماره آنها را ذخیره دارید (تست اپ. آی آر)  و آنها برای پروفایل خود تصویری قرار داده اند) و همچنین تصاویر افرادی که با آنها هم گروه هستید را مشاهده خواهید کرد

 ‌ ‌

4- ارسال تصاویر و ویدئوها بدون نیاز به مصرف انتقال داده توسط اینترنت

همیشه برای ارسال تصاویر و ویدئوها و دیگر محتوای غیر متنی نیاز به انتقال حجم مشخصی از داده ها توسط اینترنت و به اصطلاح  آپلود به سرور دارید که به زبان ساده تر موجب مصرف اینترنت شما خواهد شد و هزینه در برخواهد داشت.با دقت و توجه به ترفند و نکته زیر از این پس برای ارسال محتوا به دوستان خود نیازی به مصرف اینترنت نخواهید داشت و به اصطلاح نیازی به آپلود محتوا ندارید:

برای این کار کافی است به جای انتخاب محتوا از گالری دستگاه برای ارسال آن،به محتوایی که قبلا دریافت کرده اید مراجعه کنید و با لمس مداوم بر روی آن عبارت “ارسال از طریق Viber”  را انتخاب کنید.با این عمل در اکثر موارد وایبر برای ارسال آن محتوا، از آپلود کردن استفاده نخواهد کرد بلکه آن را از سرور خود ارسال خواهد نمود(زیرا قبلا به سرور توسط شخصی که به شما ارسال کرده بود آپلود شده است).

‌‌ ‌‌

5- ترفند فعالسازی همزمان یک حساب کاربری وایبر در تلفن همراه هوشمند و رایانه

در این ترفند شما می توانید به صورت همزمان حساب وایبری خود را هم برروی رایانه خود و هم برروی تلفن همراه هوشمند خود فعال نماییدوبرای این کار نسخه PC وایبر را دریافت نمایید.برای دریافت اینــجا کلــیک کنید.پس از نصب فعال سازی را با شماره همراه تلفن همراه خود انجام دهید.دقت نمایید کدی که به دستگاه اول یعنی تلفن همراه هوشمند شما ارسال می شود را وارد کنید تا دستگاه دوم یعنی رایانه شما فعال گردد.اکنون می توانید از هر دو استفاده نمایید

 

6- چگونه موقعیت خود را در Viber ارسال کنیم ؟

با امکان جدیدی که در Viber اضافه شده می توانید موقعیت خود را برای دوستتان ارسال کنید.برای ارسال موقعیت کافیست هنگامی که در حالSMS دادن هستید همانند عکس زیر “دکمه فلش” را فشار دهید.

  • m2000zzz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی