ترفندکده من

ترفد های اینترنتی و کامپیوتری و گوشی های هوشمند

ترفندکده من

ترفد های اینترنتی و کامپیوتری و گوشی های هوشمند

ترفندکده من
نویسندگان

15 ترفند برای کاهش مصرف باتری در iOS 8

سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۶ ب.ظ

15 ترفند برای کاهش مصرف باتری در iOS 8

زمان زیادی از انتشار iOS 8 نمی گذرد، اپل می گوید 46 درصد کاربران به iOS 8 مهاجرت کرده اند، از طرفی باگها در iOS 8.0.2 تا حدودی برطرف شده اند و کاربران با اطمینان خاطر بیشتری از iOS 7 به iOS 8 آپدیت می کنند.

iOS 8 ویژگی های زیادی دارد، شاید دوست داشته باشید با iDevice خود بیشتر کار کنید، این استفاده بیشتر غالبا عمر باتری بالایی را می طلبد، تا به امروز ترفندهای زیادی برای افزایش عمر باتری مطرح شده اما بسیاری از آنها شامل محروم شدن از امکانات خوب سیستم عامل میشود، در اپراتک 15 نکته برای افزایش عمر باتری در iOS 8 را مرور خواهیم کرد، شما می توانید همه این نکات را اجرا کنید تا بهترین عمر باتری در iOS 8 را داشته باشید.

1- جستجوی خودکار Wi-Fi را غیر قعال کنید.

Wi-Fi iOS 8

 به عنوان اولین نکته می توانید سراغ جستجوی خودکار وای فای در iOS 8 بروید، این قسمت شاید ضرورتی نداشته باشد که روشن بماند چرا که روشن ماندن آن باتری زیادی مصرف می کند. شما می توانید وای فای را هر زمان که نیاز داشتید از کنترل سنتر پیدا کنید.

برای خاموش کردن جستجوی خودکار وای فای Ask to Join Networks را غیر فعال کنید. این مسیر را دنبال کنید: 

Go to Settings > Wi-Fi > Ask to Join Networks

2- قاتلان باتری را شناسایی کنید!

باتری iOS 8

یکی از ویژگی هایی جدید در iOS 8 امکان مشاهده مصرف باتری هر اپلیکیشن است، با این امکان کاربردی می توانید مشاهده کنید هر اپ چه مقدار از باتری دیوایس تان را مصرف می کنند و مصرف باتری برنامه های مختلف را مدیریت کنید و اگر نیاز شد حتی آن برنامه را به کلی حذف نمایید.

3- لطفا افکت Parallax را خاموش کنید!

 افکت پارالاکس با iOS 7 معرفی شد، این افکت با استفاده از داده های ژیروسکوبی حالتی سه بعدی به منو می دهد، استفاده از این افکت احتمالا لذت بخش است اما باتری زیادی مصرف می کند، از مسیر زیر می توانید با روشن کردن Reduce Motion پارالاکس را خاموش کنید:

General > Accessibility > Reduce Motion

4-اپلیکیشن ها در پس زمینه آپدیت می شوند، متوقفشان کنید!

اپ استور

 آپدیت بودن اپلیکیشن ها در iOS می تواند بسیار خوب و حائز اهمیت باشد، اپل این امکان را فراهم کرده تا برنامه های به روز شده در پس زمینه دریافت شوند. اگر به باتری نیاز دارید این ویژگی را خاموش کنید، شما می توانید به صورت دستی اپلیکیشن ها را آپدیت کنید. این مسیر را دنبال کنید: Settings > iTunes & App Store سپس Updates را غیر فعال کنید.

5- رفرش برنامه ها در پس زمینه را متوقف کنید

برنامه هایی مثل وایبر بطور دائم در پس زمینه رفرش می شوند تا به محض دریافت پیام شما را با خبر کنند، برنامه های آنلاین همگی از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

این مسیر را دنبال کنید Settings > General > Background App Refresh و برنامه هایی که رفرش آن ضروری نیست را غیر فعال کنید.

6- موقعیت یاب و باز هم موقعیت یاب!

موقعیت یاب در iOS 8

 برنامه های زیادی از سرویس موقعیت یاب برای خدمات رسانی بهتر استفاده می کنند، این ویژگی نیز باتری زیادی را می طلبد. شاید برنامه ای را داشته باشید که استفاده از موقعیت یاب برای آن ضروری نباشد، این مسیر را دنبال کنید و دسترسی آن برنامه به موقعیت یاب را غیر فعال کنید: 

Settings > Privacy > Location Services

7- 4G را خاموش کنید.

سیستم 4G می تواند تا سرعت 5 مگابایت بر ثانیه را امکان پذیر کند اما اپراتوری در ایران تا به این لحظه 4G ارایه نمی کند LTE را خاموش کنید.

Settings > Cellular > Enable LTE

8- میزان روشنایی صفحه نمایش را دستی تنظیم کنید.

ویژگی Auto-Brightness سبب می شود که با توجه به روشنایی محیط نور صفحه نمایش تغییر کند اما تجربه ثابت کرده که سنجش نور و روشن نگه داشتن صفحه توسط این ویژگی بیشتر باتری مصرف می کند، پس عطای آن را با خاموش کردنش به لقایش ببخشید! مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Display & Brightness

9- ناتیفیکیشن های غیر ضروری را متوقف کنید.

 اپلیکیشن فیس بوک را قاتل باتری گوشی های همراه می دانند، دریافت پی در پی ناتیفیکیشن توسط برنامه های اینچنینی می تواند باتری زیادی مصرف کند، می توانید جلوی ناتیفیکیشن های غیر ضروری را بگیرید، این مسیر را دنبال نمایید: Settings > Notifications 

10- از ویژگی Airplane بیش از پیش استفاده نمایید.

 احتمالا آیفون و آیپد گرفته اید تا همیشه آنلاین باشید اما برخی اوقات آنلاین نباشید بهتر استt مثلا زمانی که می خواهید با آیپد خود کتاب بخوانید یا فیلم تماشا کنید ناتیفیکیشن برنامه های مختلف می تواند مزاحم کارتان باشد.

Airplane Mode همه جا در دسترس است، می توانید از کنترل سنتر یا تنظیمات به آن برسید.

11. سرویس های موقعیت یاب را بهتر مدیریت کنید.

موقعیت یاب خدمات فراوانی را در اختیار برنامه ها قرار می دهد از مسیر: Settings > Privacy > Location Services > System Services نظارت بیشتری بر این خدمات داشته باشید.

13- به روز شدن خودکار ساعت را متوقف کنید.

ساعت iOS 8

در iOS همیشه ساعت به روز می ماند، با توجه به موقعیت جغرافیایی که در ابتدا برای دستگاه تعریف کرده اید ساعت همیشه به روز می شود این ویژگی نیز تا حدودی باتری مصرف می کند برای غیر فعال کردن این ویژگی به مسیر زیر بروید:

Settings > General > Date & Time بروید و Set Automatically را خاموش کنید.

13- بلوتوث را خاموش کنید.

بلوتوث در iOS 8

 بلوتوث بصورت پیش فرض در iOS 8 روشن است، اگر نیازی به آن ندارید از طریق کنترل سنتر و به راحتی بلوتوث را خاموش کنید.

14- Handoff & Suggested Apps را غیرفعال کنید.

ویژگی پیشنهاد برنامه بر اساس اپلیکیشن های نصب شده برای ما کاربرد ندارد، می توانید آنرا غیرفعال کنید.

این مسیر را دنبال کنید: Settings > General > Handoff & Suggested Apps

15- AirDrop را غیر فعال کنید.

AirDrop در iOS 8

 اپل AirDrop را با iOS 7 معرفی کرد با این برنامه می توانید بین دیوایس های اپلی فایل ارسال و دریافت کنید، AirDrop با وای فای کار می کند و سرعت بالایی دارد اما اگر به طور مداوم استفاده نمی شود بهتر است آن را از کنترل سنتر خاموش کنید.

برگرفته از appratech.net

  • m2000zzz

نظرات  (۱)

  • کوشا زندیان
  • بد نبود.ممنون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی